2016/05/07

Jak poradziłam sobie ze swędzącą skórą głowy i suchym łupieżem.

Dwie rzeczy, które pomogły mi opanować problem swędzącej, suchej skóry głowy i suchego łupieżu. 

1. Delikatne szampony stosowane na co dzień. Raz na jakiś czas mocniejszy, oczyszczający, ja stosuję szampon Joanna Naturia z pokrzywą i zieloną herbatą, bardzo lubię jego zapach <3 Z delikatniejszych moim ostatnim ulubieńcem był szampon Ecolab, o którym pisałam tutaj <klik>.


2. Oleje ziołowe wcierane w skórę głowy przed myciem. Włosy myję prawie codziennie i olej wcieram tak często, jak tylko mam czas. Ważne jest, żeby oleju nie wcierać w tłuste włosy. Moje nie przetłuszczają się szybko, myte są prawie codziennie, więc nie zdążą zrobić się nieświeże i mogę spokojnie nałożyć olej na skórę głowy. Oczywiście zdarza się, że zrobię sobie dłuższą przerwę między myciami, ale oleje wtedy sobie daruję. Na jak długo zostawiam olej? Przeważnie na 2-3 godziny, czasami na dłużej. Zawsze przy nakładaniu oleju na skórę głowy robię delikatny masaż. U mnie olej nakładany na skórę nie wzmaga wypadania włosów i nie powoduje żadnych negatywnych skutków ubocznych, nawet jeśli zostawię go na całą noc i zmyję dopiero następnego dnia rano. 

Jakie oleje mi pomogły?

Moim faworytem jest olej khadi Amla. Cenowo nie wypada najlepiej, ale biorąc pod uwagę działanie i wydajność opłaca się go kupić. Poniżej zdjęcie składu:


Ten olej niedawno zmienił opakowanie, butelka wygląda trochę inaczej i ma mniejszą pojemność. 

To był pierwszy olej, jaki stosowałam. Odratował mi włosy. Wypadały mi wtedy garściami, były słabe, a po tym oleju miałam ogromny wysyp baby hair <3 Opanował problem wiecznie swędzącej skóry głowy, wreszcie pozbyłam się suchego łupieżu! Włosy myłam wtedy codziennie (szamponem tołpa) i codziennie wcierałam khadi robiąc przy tym masaż.

Nowe opakowanie prezentuje się tak: 

źródło: http://zielarnia24.pl/odzywki-i-maski-do-wlosow/1366-Olejek-Amla-100ml-Khadi-3064.html?search_query=khadi+amla&results=21

Inne oleje ziołowe, które przeciwdziałają swędzeniu skóry i powstawaniu suchego łupieżu na mojej głowie to:

1. Olej z uszczepu trójlistkowego, Nami, o którym pisałam <tutaj> - sprawdza się nie tylko na włosy, ale i cerę.

2. Olej z korzenia łopianu z ziołami, Nami



źródło: https://www.nami24.pl/pl/p/Olej-z-korzenia-lopianu-100-ml/78


Wszystkie oleje mają ładne, naturalne składy. Oleje Nami można kupić stacjonarnie w zielarniach i aptekach, online np. na doz.pl, olej khadi stacjonarnie w zielarniach, sklepach z kosmetykami indyjskimi albo online. 

3 komentarze:

  1. Mój skalp nie lubi olejowania, za to jak coś swędzi i piecze ratuje mnie szampon isana z mocznikiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten szampon się nie sprawdził, odstają mi po nim włosy, zbyt nawilżający jak dla mnie :(

      Usuń
  2. 51 year old VP Sales Arri Capes, hailing from Manitouwadge enjoys watching movies like Chapayev and Creative writing. Took a trip to Zollverein Coal Mine Industrial Complex in Essen and drives a Ferrari 275 GTB. przejscie na strone internetowa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...