2016/05/09

Dlaczego warto odstawić szampony z silikonami

O ile silikony w maskach czy odżywkach mogą mieć pozytywny wpływ na wygląd włosów, (bo zabezpieczają je przed uszkodzeniami, włosy zniszczone po zastosowaniu kosmetyków zawierających silikony wyglądają na zdrowsze, są bardziej wygładzone, itd.), o tyle szampony drogeryjne, zawierające silikony stosowane na co dzień mogą powodować dodatkowe problemy włosowe, np. wzmagać przetłuszczanie.

Kilka lat temu, kiedy jeszcze eksperymentowałam z włosami, wtedy były w tragicznym stanie, a moja "pielęgnacja" ograniczała się do szamponów i odżywek drogeryjnych (głównie Gliss Kur), moje włosy przetłuszczały się o wiele szybciej niż teraz. Myłam je wtedy codziennie, na długości prezentowały się w miarę dobrze, (silikony ładnie kamuflowały ich prawdziwy stan), ale włosy u nasady wieczorem były już nieświeże, przyklapnięte, tłuste. 

Drogeryjne szampony przeważnie mają w składzie, oprócz SLS i tym podobnych silnych detergentów, sporo silikonów, przez co mogą obciążać, powodować przyklap i wzmagać przetłuszczanie. 

Kiedy odstawiłam drogeryjne szampony z silikonami, zaczęłam myć włosy szamponami z "lżejszym" składem, nienapakowanymi silikonami, problem nadmiernego przetłuszczania minął. 

Obecnie myję włosy delikatnymi szamponami, a do oczyszczania używam szamponu Joanna Naturia z pokrzywą i zieloną herbatą (uwielbiam jego zapach<3) - z SLS, ale nie zawiera zbędnych, obciążających silikonów. 

Dodatkową zaletą tej zmiany jest cena. Szampony, im więcej mają silikonów w składzie, tym są droższe. Szampon Joanna jest tani, ostatnio w Drogeriach Polskich za 500 ml zapłaciłam ok. 7 zł. 

Co do lżejszych szamponów na co dzień, teraz używam Ecolab, recenzję pierwszego przetestowanego szamponu znajdziecie <tutaj>.  



2 komentarze:

  1. Ja uważam, że silikony w szamponach są tylko dla napędzenia marketingu. Myjesz, silikon oblepia włosy, myjesz znowu, szampon się kończy i kupujesz nowy. Ot, cała filozofia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...